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DayZ Standalone – Stable 0.48 released – Changelog

Changelog für stable 0.45 im Überblick mit Übersetzung ins Deutsche. Stable 0.48 ist auf die Server gespielt worden. Zwei neue Dörfer wurden spendiert.

Update bringt neue Dörfer

In der Vergangenheit habe ich viel über DayZ Standalone berichtet, da das Game aktuell ziemlich weit oben auf meiner Liste steht. Das Interesse hat mittlerweile etwas abgenommen, was aber hauptsächlich der Sommerzeit geschuldet ist. Heute gibt es mal wieder ein neues Update, welche bereits auf den Servern bereit steht. Wie beim letzten Changelog von DayZ Standalone möchte ich wichtige Dinge auch ins Deutsche übersetzen, dabei werde ich jedoch nicht auf alle Punkte eingehen.

Das Update bringt jetzt keinen wow-Effekt und bietet hauptsächlich kleine Neuerungen und Verbesserungen. Interessant ist die Einführung von zwei neuen Dörfern. Zudem kann man nun einen einfachen Pfeil selber craften und entsprechend mit dem Bogen einsetzen. Es gibt also keine elementaren Änderungen wie zum Beispiel die Einführung von Autos.

DayZ Standalone Changelog 0.48 mit Übersetzung

  • Animations: Fishing (pull out, check, start): (Animation fürs Angeln überarbeitet)
  • Crafting: You can craft mosin wrap from burlap sack: (Herstellung Ummantelung für Mosin aus Leinensack)
  • Crafting: You can sharpen wooden sticks: (Herstellung: Zweige können angespitzt werden)
  • Crafting: You can craft leather sack: (Herstellung eines Leder-Sacks)
  • Crafting: You can combine sharpened sticks and feather to create a primitive arrow: (Herstellung von primitiven Pfeil mit angespitzten Zweig und Feder)
  • Loot: Randomized police cars spawns (works but cars are not always visible – see known issues): (Polizeiautos spawnen zufällig mit speziellem Loot (diese Feature arbeitet aber noch nicht korrekt)
  • World: Sinistok village is added: (neue Stadt Sinistok hinzugefügt)
  • World: Vavilovo village is added: (neue Stadt Vavilovo hinzugefügt)

KNOWN ISSUES: (orginal)

  • Player is unable to attack with any weapon under certain circumstances
  • Character freezes for a few seconds after throwing an item under certain angle
  • Players experience desync when engaged in melee combat while their network bubbles overlap
  • Random throwing of items
  • Ladders can’t be used after hit by a grenade explosion
  • Player is stuck in building after reconnect
  • Player cannot respawn properly after drowning
  • When restrained while unconscious player stays restrained until he reconnects
  • Character goes prone after using drink all action on canteen
  • Random police car spawning doesn’t work properly. Cars are not visible, loot is there though.

NEW:

  • Animations: Igniting fireplace Animations: Restrained sprint (run)
  • Animations: Fishing (pull out, check, start)
  • Animations: Searching for berries, digging
  • Animations: Cow animation sets
  • Crafting: You can craft leather sack
  • Crafting: You can craft mosin wrap from burlap sack
  • Crafting: You can add grass to burlap wrap
  • Crafting: You can sharpen wooden sticks
  • Crafting: You can combine sharpened sticks and feather to create a primitive arrow
  • Crafting: Preparing chicken will now also give you some chicken feathers
  • Crafting: You can saw mosin-nagant 9130 off
  • Crafting: You can paint sawn-off mosin-nagant 9130
  • Crafting: You can tear bandana mask into rags
  • Crafting: You can attach and detach Smersh Backpack to Smersh Vest
  • Gear: Crafted leather sack
  • Gear: Smersh Vest
  • Gear: Smersh Backpack
  • Gear: Sharpened Stick
  • Gear: Chicken Feathers
  • Gear: Primitive Arrow
  • Gear: Added lifetime and persistence parameters
  • Gear: Bow can now use primitive arrows
  • Gear: Tank helmet
  • Loot: Randomized police cars spawns (works but cars are not always visible – see known issues)
  • Loot: Some guns spawn with ammo now
  • Weapons: Sawed-off variant of mosin-nagant 9130
  • World: Sinistok village is added.
  • World: Vavilovo village is added.
  • World: New WW2 monument has been added to Severograd town.
  • World: Oak tree was replaced by new model.

FIXED:

  • Animations: Slow and fast move with raised Bow in crouch
  • Animations: Silence gesture crouch and prone polished
  • Actions: Tearing bandana into rags produce only one rag now
  • Actions: Highly increased chance of finding an apple
  • Actions: Slightly increased chance of finding a berry
  • Character: Moved position of collision shapes for standing and crouching poses with two-handed weapon
  • Cooking: Highly reduced chance of getting food poisoning from burnt meat
  • Crafting: Tracksuit pants can be mended with sewing kit
  • Graphics: Textures for epinephrine and fire extinguisher improved
  • Engine: First iteration of wall clipping fix
  • Gear: Gorka pants takes four slots
  • Loot: Heli-crashsites fixed
  • Loot: Loot tables changed
  • Loot: Rotten fruit and vegetables removed from loot spawns
  • Weapons: Crossbow dispersion tweaked
  • Weapons: CR 527 magazine cannot be repainted
  • Weapons: Range for all melee weapons and fists tweaked
  • Weapons: All melee weapons are set to use cursor for hit now
  • Weapons: CR 527 magazine description edited
  • Weapons: MP5 30Rnd magazine takes up two vertical slots
  • Weapons: Shotguns damage
  • Weapons: Improvised bow dispersion tweaked

Eine komplette Übersicht und Diskussion über den Changelog findet Ihr wie immer auf dem offiziellen Forum von DayZ.

 

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